چیکن اِسکالوپ با اسفناج و پنیر گودا


 

مواد اولیه
2 عدد فیله مرغ
25 گرم بی بی اسفناج
2 عدد پنیر گودا ورقه ای
1 حبه سیر
30 میلی لیتر روغن
0.5 عدد تخم مرغ
25 گرم آرد سوخاری
1.8 فنجان آرد گندم
1 قاشق سوپخوری روغن زیتون
15 میلی لیتر سرکه بالزامیک

1
آماده سازی مواد اولیه: فر را در دمای 250 درجه سانتی گراد گرم کنید. مواد اولیه را بشویید و خشک کنید. نان را به قطعاتی به عرض 0.5 سانت برش بزنید. پوست سیر را بکنید و یکی از آنها را خرد یا رنده کنید. سیر دیگر را به صورت کامل نگه دارید. پوست پیاز را بکنید و آن را به صورت خلالی خرد کنید و در کاسه ای کوچک حاوی سرکه بریزید. روکولا را ریز خرد کنید. گوجه و خیار را به صورت مکعب هایی درشت خرد کنید. برگ‌های ریحان را از ساقه جدا کنید و ساقه را دور بریزید. با استفاده از گوشه چاقو، زیتون را له کنید و هسته آن را خارج کنید. زیتون ها را ریز و درشت خرد کنید.

2
نان سیر: نان ها را در یک ردیف روی سینی فر قرار دهید و کمی روغن زیتون روی آنها بریزید. سینی را به مدت 10 تا 12 دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان ها طلایی و ترد شوند. نان ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا نسبتاً خنک شوند. وقتی خنک شد، حبه سیر را روی نان بکشید تا نان ها طعم دار شوند. باقی سیر را دور بریزید و نان ها را روی تخته برش تمیز قرار دهید. نان ها را به صورت مکعب هایی درشت خرد کنید و در کاسه ای بزرگ بریزید. نان ها را به کمی روغن زیتون، نمک و فلفل آغشته کنید.

3
سرخ کردن گردو: در زمان تست کردن نان، تابه ای ترجیحاً نچسب را روی حرارت نسبتاً زیاد قرار دهید تا داغ شود. گردو را داخل تابه بریزید و 1 تا 2 دقیقه تفت دهید تا معطر شوند. سپس گردوها را روی تخته برش بریزید و تابه را تمیز کنید.

4
پخت استیک: درزمان پخت نان، استیک ها را با یک حوله تمیز خشک کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. 1 قاشق سوپخوری روغن زیتون کف تابه بریزید و روی حرارت نسبتاً زیاد قرار دهید تا داغ شود. استیک ها را داخل تابه قرار دهید و هر طرف آنها را به مدت 3 تا 5 دقیقه سرخ کنید تا به حد دلخواه شما سرخ شود. سپس گوشت ها را به مدت 5 دقیقه در ظرف سرو قرار دهید تا استراحت کند.

5
سس پستو: در زمان استراحت استیک، گردو را ریز خرد کنید و داخل کاسه ای متوسط بریزید. نیمی از پیاز طعم دار شده با سرکه را، ریز خرد کنید و داخل کاسه گردوها بریزید. روکولا، پیاز خرد شده، سیر له شده و پنیر پارمسان را به مواد اضافه کنید و با کمی روغن زیتون سس را نرم کنید. سس را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

6
آماده سازی سالاد پانزانلا و سرو غذا: گوجه، خیار، زیتون، باقی سرکه و پیاز طعم دار شده (مقدار سرکه متناسب با ذائقه شماست) داخل کاسه حاوی نان سیر بریزید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و داخل ظرف سرو بریزید. روی استیک ها سس پستو بریزید و با سالاد پانزانلا سرو کنید. نوش جان!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *