استیک با سس کیل


مواد اولیه

راسته گوساله 1 تکه
سیب زمینی استانبولی 140 گرم
سیر 0.5 حبه
لیموترش 0.25 عدد
کِیل 30 گرم
کره 1 قاشق سوپخوری
ادویه بو 0.5 قاشق سوپخوری
پنیر پارمسان 20 گرم
نمک 1 به مقدار لازم
فلفل سیاه 1 به مقدار لازم
روغن 15 میلی لیتر

طرز تهیه قدم به قدم

1

پخت سیب زمینی ها: سیب زمینی ها را روی سینی فر بریزید. کمی روغن،نمک، فلفل و ادویه بو را روی آنها بریزید و سیب زمینی ها را هم بزنید تا به مواد آغشته شوند. سیب زمینی ها را در یک ردیف کف سینی فر بچینید و 20 تا 22 دقیقخ در فر قرار دهید تا طلایی و ترد شوند و چنگال به راحتی در آن فرو رود. سینی را از فر خارج کنید و به ظرف سرو منتقل کنید.

2

آماده سازی مواد اولیه: فر را در دمای 220 درجه سانتی گراد گرم کنید. مواد اولیه را بشویید و خشک کنید. سیب زمینی ها را به حلقه هایی نسبتا ضخیم تقسیم کنید. پوست سیر را بکنید و آن را ریز خرد کنید یا رنده کنید. ساقه کِیل را جدا کنید و برگها را درشت خرد کنید. لیمو را چهار قاچ کنید و هسته های آن را خارج کنید.

3

شروع کار با کِیل: در زمان پخت سیب زمینی ها، 1 قاشق سوپخوری روغن را در تابه ای بزرگ بریزید تا داغ شود.کِیل ، 1.4 فنجان آب و کمی نمک و فلفل را داخل تابه بریزید و 3 تا 5 دقیقه مواد را تفت دهید تا کِیل پلاسیده شود.سبزیجات را روی صفحه برش تمیز بگذارید. تابه را با دستمال تمیز کنید. وقتی کِیل خنک شد، آن را به خوبی خرد کنید.

4

پخت استیک: در زمان پخت کِیل، استیک ها را با دستمالی تمیز خشک کنید و دو طرف استیک ها را با نمک و فلفل مزه دار کنید. در ظرفی که کیل را پختید، 1 قاشق سوپخوری روغن زیتون بریزید وروی حرارت نسبتا زیاد قرار دهید تا داغ شود. استیک را داخل تابه قرار دهید و هر طرف آن را حدود 4 دقیقه سرخ کنید تا استیک ها به حد دلخواه شما پخته شوند. سپس استیک ها را روی تخته برش بگذارید و 5 دقیقه بگذارید روی تخته بماند. تکه های باقیمانده از استیک را ته تابه نگه دارید و تمیز نکنید.

5

پایان پخت کِیل: در زمان استراحت استیک ها، تابه ای که در آن استیک ها را پختید روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.در صورت نیاز 1 قاشق چایخوری روغن کف تابه بریزید. سیر را داخل تابه بریزید و 30 ثانیه تا 1 دقیقه تفت دهید تا عطر آن به مشام برسد.کِیل، پنیر پارمسان، کره و 2 قاشق سوپخوری آب را داخل تابه بریزید و 3 تا 4 دقیقه تفت دهید تا مواد گرم و مخلوط شوند. مواد را با نمک و فلفل مزه دار کنید سپس به ظرف سرو منتقل کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *