مرغ سوخاری با سس کیل


مواد اولیه

سینه مرغ 1 عدد
تخم مرغ 0.5 عدد
آرد سوخاری 0.5 فنجان
کِیل گل باز 0.5 دسته
سیب زمینی 0.5 عدد
آرد گندم 1.5 قاشق سوپخوری
عسل 1 قاشق سوپخوری
سس مایونز 1 قاشق سوپخوری
سرکه 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز تند 1.8 قاشق چایخوری
ادویه کِیل 0.25 قاشق چایخوری
نمک 1 به مقدار لازم
فلفل سیاه 1 به مقدار لازم
روغن 1 به مقدار لازم

طرز تهیه قدم به قدم

1

آماده سازی مواد اولیه و عسل تند: فر را در دمای 240 درجه سانتی گراد گرم کنید. مواد اولیه را بشویید و خشک کنید. سیب زمینی را به صورت خلال هایی نسبتا ضخیم برش بزنید. ساقه ی کِیل را جدا کنی و برگها را به صورت نازک برش بزنید. عسل و هر مقدار فلفل که دوست دارید( متناسب با میزان تندی مورد علاقه شما!) را با هم در کاسه ای کوچک مخلوط کنید و با نمک مزه دار کنید و در جایی گرم قرار دهید.

2

پخت سیب زمینی: سیب زمینی ها را روی سینی فر قرار دهید و به مقداری نمک و فلفل و روغن آغشته کنید تا سیب زمینی ها کاملا به مواد آغشته شوند. سیب زمینی ها را در یک ردیف کف سینی فر بچینید به صورتی که پوست سیب زمینی کف سینی باشد. 20 تا 22 دقیقه سینی را در فر قرار دهید تا سیب زمینی ها ترد شوند و چنگال به راحتی در آنها فرو برود.

3

آماده سازی کِیل: در زمان پخت سیب زمینی، کِیل، مایونز، سرکه و ادویه را در کاسه ای بزرگ باهم مخلوط کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. کمی روغن روی سبزیها بریزید و آنها را باهم مخلوط کنید. کِیل را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید تا مزه دار شود.

4

آماده سازی مرغ در زمان مزه دار شدن کِیل، آرد و آرد سوخاری را در دو بشقاب مجزا بریزید و آرد سوخاری را با نمک و فلفل مزه دار کنید. تخم مرغ را در کاسه ای متوسط بشکنید و 1 قاشق سوپخوری آب به آن اضافه کنید و کامل باهم مخلوط کنید تا یکدست شوند. مرغ را با دستمالی تمیز خشک کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. دو طرف یکی از مرغ ها را داخل آرد بگذارید و بعد آن را بتکانید تا آرد اضافی آن بریزد. مرغ را داخل تخم مرغ بگذارید تا کاملاً به تخم مرغ آغشته شود (تخم مرغ اضافی روی مرغ نباشد). سپس آن را داخل آرد سوخاری بگذارید و فشار دهید تا کاملاً به آرد آغشته شود. سپس مرغ را داخل بشقاب بگذارید.

5

پخت مرغ لایه نازکی روغن کف تابه ای متوسط بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. وقتی روغن کاملاً داغ شد (یک تکه آرد داخل روغن بیندازید، باید سریع سرخ شود!) مرغ ها را داخل تابه بیندازید و هر طرف آنها را 3 تا 5 دقیقه سرخ کنید تا طلایی و خوب پخته شوند. مرغ های پخته را داخل بشقابی که از قبل با دستمال پوشانده اید بگذارید تا روغن آن گرفته شود. در صورت نیاز با نمک و فلفل مزه دار کنید.

6

سرو غذا مرغ پخته، کِیل طعم دار شده. سیب زمینی ها را بین دو بشقاب تقسیم کنید. به مقدار دلخواه عسل فلفلی روی مرغ و سیب زمینی ها بریزید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *